torsdag 22 april 2010

Here I am!!!!

Några dagars bloggpaus...Har ju varit förkyld, lite extra trött och haft ofantligt rörigt på jobbet!!! Kanske dags att börja fundera på vad man vill bli när man blir stor!

Ikväll kommer mina föräldrar på besök och stannar tills på söndag. Alltid lika mysigt när de är här! Vi ska grilla hamburgare och äta jätte klyftisar (=klyftad bakpotatis).  Vem vet, vi kanske är riktigt busiga och tar ett glas vin :)

Eftersom veckan varit som den varit så har det inte hänt så mycket. Gjorde dock en kul observation i affären idag när jag och Fabian väntade på vår tur i charken!

En äldre dam bad att få smaka på den finaste av de finaste parmaskinkorna. Hon fick en skiva, tuggade och tuggade, nästan som om det var ett vin hon testade. Sen sa hon nä...det var för mycket smak på den.

Sen beställde hon fyra (FYRA) tunna skivor men när hon såg hur skivorna såg ut blev hon helt förfärad. På grund av insprängt fett i skinkan så delade den lite på sig...Så kunde hon inte ha det, för hon skulle ju rulla skivorna (borde vara ett utmärkt sätt att dölja eventuell trasighet...).

Japp...hon böjde sig ner och stirrade ännu en gång på de olika lufttorkade skinkorna men kunde inte riktigt bestämma sig, samtliga hade ju mer eller mindre fett insprängt...Stackars biträdet sa att man ju inte kunde veta på förväg vilken skinka som delade sig...

Hur det slutade...biträdet tröttnade (kön till charken likaså) och sa till slut åt kunden att det nog var bättre att göra lite tjockare skivor då de kanske skulle hålla! Damen nappade och jag hoppas verkligen att hennes lilla förrätt blir god !!! :)

3 kommentarer:

Susanne sa...

Hahaha, snacka om att ha tålamod och det är ju verkligen det vi måste ha vi som arbetar i serviceyrken. Jag tror nog att jag bett tanten fara åt fanders eller vara tyst och nöjd!! Närå, jag är ofta en stor mespropp i dessa lägen så jag hade nog kokat inombords men inte visat så mycket utåt. Krya på dig!!!
Kram och glöm inte att titta på Kvartersdoktorn, det är helt underbart!

Västmanländskan sa...

Skönt att höra att du mår bättre!

ÅSA sa...

Nattsyrran....ska göra det!

Västmanländskan, tack!