söndag 13 december 2009

LUCIA...OCH ANDRA ADVENT...

...MEN DET HAR NI VÄL INTE MISSAT!!!




Dagen började med att Astrid skulle gå lucia med barnkören i Askims Kyrka. Vad är väl vackrare än ett luciafirande i kyrkan???


(Astrid står till vänster om lucian)


På väg in i kyrkan...

Efter en mysig stund i kyrkan (det kommer ett eget blogginlägg om det sen...då jag har en del upplevelser att dela med mig av) så åkte vi hem för att baka pepparkakor. När jag skulle göra degen i fredags så visade det sig att jag hade missat att köpa malen ingefära...Började rota i skåpen och fann denna exotiska påse...Gingembre Moulu...en kryddpåse som jag fick av mina föräldrar när de var i Marocko. Eftersom jag inte hade något annat val så åkte Gingembre Moulu ner i smeten så i år blev det "Gammelmormor Annas pepparkakor med en touch av Marocko" Låter väl exotiskt ! :-)











Jag glömmer varje år vilken tid det tar att baka pepparkakor, man kavlar och kavlar, trycker ut kakor men degen tar aldrig slut... Efter ett par timmar var vi klara så då svidade barnen om och gick lucia för oss...

Hoppas att ni alla har haft en trevlig lucia!!!

2 kommentarer:

Klara sa...

Mysigt! Vi ska baka pepparkakor på söndag.

Jag längtar till lördag ... Haha, kan du gissa varför? ;)

Tack så jättemycket för ischokladformarna! De kom igår. :P Nu blir det förhoppningsvis god knäck och ischoklad i jul. :)

Kramar!

ÅSA sa...

Klara...vad händer på lördag ??? :O

Kan det vara någon som blir tonåring??? Stor dag i livet faktiskt!

Hoppas chokladen blir god! Kram!