onsdag 16 december 2009

JULPYSSEL...


...OCH JULBAK!!!

Ja visst hör lite pyssel julen till...hur mycket man än har att stå i inför julen så känns det som ett måste att pyssla lite åtminstone.

Härom dagen gjorde Astrid och jag dessa söta små tomtar...får nog hängas upp i granen när det är dags att pynta den...


Lite julgodis att ge bort till svärföräldrarna har jag också hunnit med.....

                  Mjuk chokladkola med apelsinsmak...en riktig höjdare...



Sen har jag gjort konjakstryffel också...mmmm...suveränt gott till kaffet :)

Just nu står en morotstårta i ugnen...ska ha svärföräldrarna på lite julfirande på fredag och då känns den passande eftersom den innehåller lite av julens kryddor!

Nä, nu ska det ätas kebab och sen ska jag och maken ta en promenad i det sköna vintervädret!

3 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Hej du! ;=)
Jo, Janne valde fel, visst. Jag gillade Anette mera!! ;=) Å Roger och hon...jag tror att hon kan bli en tuffing ska du se! Vänta tills resan! MISSA INTE DET IMORGON!!!


Kraaaaaaam

Susanne sa...

Mmmmm, dom där såg ju vansinnigt goda ut och så såg jag ju att receptet också kommit till kännedom. Ska fixa lite mer godis nästa vecka=)
Må gott!!

ÅSA sa...

Zinkbaljan..missade programmet igår...hur gick det för bönderna???

Nattsyrran! Värt att prova...enkelt att göra dessutom och vääääldigt smarrigt! ;)