torsdag 31 december 2009

ÅRET SOM GÅTT...

...GÅR SNART TILL HISTORIEN!

Imorse när jag vaknade så låg jag och funderade på vad som har hänt under 2009...Inte så lätt att summera ett helt år men jag ska göra så gott jag kan...



På nyårsafton för precis ett år sedan så hyrde vi en longtailbåt med besättning och åkte till PhiPhi Island och Maya Beach, på vägen hem blev det spontanfiske och inte bara det...solen försvann och de mörka molnen tornade upp sig på himlen...kände mej ganska  liten där jag satt ute på det andamanska havet....Men, men, i land kom vi om än lite gungiga i benen och på kvällen var det nyårsfirande på hotellet. Istället för fyrverkerier
skickade familjen upp en "Lucky balloon" i skyn...Till skillnad från vissa andras så gick vår ballong rakt upp i himlen vilket skulle tyda på att kommande år skulle bli ett toppen år...

Januari gick som januari månad brukar göra...fullt upp med alla aktiviteter som drar igång, sätta sig in i jobbet igen och inte heller hade vi så mycket pengar att spendera efter vår långresa...

När februari kom så var det dags för ledighet igen...då åkte vi ner till mina föräldrar i Blekinge på sportlovet och till skillnad mot Göteborg så bjöd Blekinge på riktigt fint vinterväder...



Mars månad välkomnades med öppna armar...våren stod för dörren och vi hade ett födelsedagsbarn att fira...Fabian fyllde 7 år...detta firades med fotbollskalas som var väldigt uppskattat...

I slutet av marsmånad bar det av till Hundfjället i Sälen för att fira påsk tillsammans med Davids bror med familj...Eftersom de bor i Stockholm så träffas vi inte så ofta så det var underbart att få en hel vecka tillsammans...Veckan bjöd på skidåkning, sol, god mat och dryck...och så gott sällskap förstås...Bildbevisen uteblir tyvärr eftersom de fotona finns i min andra dator...men ni kan säkert föreställa er så fint vi hade det :)

Sen hände något vääääldigt stort...jag slog till och köpte min Nikon D90 och oj vad det fotograferades...Ibörjan tyckte barnen att det var ganska kul men med tiden har de tyvärr tröttnat...

April månad...åtta åringen blev en nio åring...födelsedagen bjöd på riktigt varmt väder och vi grillade och åt utomhus för första gången år 2009...satt till och med ute till klockan tio på kvällen...
Nio åringen firade med sina kompisar med att ha ett gemensamt Hawaiikalas med kompisen Ida...föräldrarna var givetvis med på noterna...

Sommartider Hej Hej, Sommartider...


Midsommar begav vi oss åter till Blekinge...jag var så himla ledsen över att min syster med familj inte kunde komma hem från USA för att fira midsommar...de hade planerat att komma två dagar efter midsommar, precis när vi skulle åka hem till Götet igen...

Men...vi blev blåsta...för när vi väl kom dit så överraskades vi av söstra min med familj...en kul överraskning och en underbar midsommarhelg med familjen!!!

Därefter jobbade vi ett par veckor till, David sålde av sin ena firma vilket var värt att fira med en lång och skön sommar...

Efter fem veckor i Blekinge var det dags att åka hem till vardagen i Göteborg igen...Hem till ett jobb som väldigt mycket kom att kretsa kring Svininfluensan...
Vi hann dock med att njuta lite av sensommaren här hemma också...


Hösten har gått i en väldans fart och jag har knappt hunnit stanna upp och reflektera...Primärvården Göteborg har förändrats då det Fria Vårdvalet trädde i kraft den 1/10. Det innebar en kamp om att behålla patienterna, för om vi inte behåller patienterna måste personalstyrkan ses över...vilket den också har gjort i form av nedskärningar vilket har resulterat i ännu mer belastning för oss som jobbar...Hela hösten har dessutom Svininfluensan varit en stor belastning inte bara för folk i allmänhet utan också för oss som jobbar i vården. Vi har fått ta emot många patienters oro för svininfluensan men också för vaccinationen...Jag ser med glädje fram emot att förhoppningsvis kunna lägga svininfluensan bakom mig...

På höstlovet tog jag och barnen i alla fall lite ledigt för att åter bege oss till Blekinge...det är där jag laddar batterierna som bäst, hemma hos mor och far :)

Nu när jag sitter här och reflekterar så har faktiskt hösten varit riktigt jobbig...förutom allt kring jobbet så har jag själv råkat ut för den ena infektionen efter den andra vilket resulterat att jag inte fått tränat som jag önskat...Dessutom gick en av minna bästa vänners pappa bort i slutet av november vilket gjorde mej väldigt ledsen...

Ja, det är väl så här livet är...det går upp och det går ner..för att sen tack och lov gå upp igen. Vi närmar oss nu år 2010 med stormsteg och dessa sista timmar av 2009 ska vi spendera i goda vänners lag, precis som vi brukar. Jag hoppas på ett bra år 2010 och jag har lovat mej själv (för visst ska man ha lite nyårslöften...) att jag ska bli ännu bättre på att ta hand om mej själv. Stressa mindre, stanna upp och reflektera emellanåt, träna och umgås mycket med familjen! Jag hoppas också att vi alla får ha hälsan och att jag kanske kommer framåt i mina tankar om vad jag vill jobba med i framtiden!

Oj, detta blev en lång sammanfattning...Avslutningsvis så vill jag tacka er alla som har läst min blogg troget...tycker själv att jag ofta skriver blaj men mår gott av att skriva av mej.

Ett riktigt Gott Nytt År på er alla!!!

6 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vilken bra sammanfattning! Roligt att läsa.
Hoppas att ni får en trevlig kväll.
Gott Nytt År-kramar!

Klara sa...

Gott Nytt År! Jättebra och fint inlägg! :D
Kramar ;-)

Caroline sa...

Gott Nytt Ar pa dig Asa! Manga kramar infor det nya aret!!

ÅSA sa...

Anna...tack och detsamma!!!

Klara, detsamma önskar jag Dig!!! Tack :)

Caroline...Åh så kul att höra från dej :) Hoppas att ni har det bra hemma i Falkenberg! Gott Nytt År på dej också!

Västmanländskan sa...

Gott nytt år till dig också! Kram!

Anonym sa...

Det ser ut att ha varit ett bra år 2009. Gott Nytt År till dig också!
Kram
MoP