lördag 8 augusti 2009

Vilken födelsedag!!!

Tänk att det kan kännas så positivt att bli ett år äldre...

Igår hade jag och familjen en heldag på havet, det var vindstilla och härlig temperatur på vattnet...

På kvällen dukade vi upp till kräftskiva i det gröna (trädgården alltså ..hi hi..), eftersom mina två mostrar och två morbröder var här så blev vi några stycken vilket förhöjde stämningen ytterligare.

David hade tagit till rejält och köpt tio kilo kräftor till 14 personer, förutom dessa kräftor hade vi hemmagjord räkröra, ostar, kex, bröd, frukt, räkor....Trodde det skulle bli massor av kräftor över men tack och lov så åt gästerna med god aptit!

Givetvis hade jag även gjort ett litet sånghäfte, systersonen på 13 år var toastmaster och skötte sig galant...Höjdaren var när han fick oss alla att sjunga "Fader Abraham"...

Fniss...tänk om ni kunde fått vara med och se mina förvånade mostrar och morbröder när vi andra satt helt hysteriskt och skakade händer, fötter, huvud, tungan och sjöng sista versen... De hade aldrig sjungit den förut så det var då en ny upplevelse!!! Man behöver inte dricka snapsvisor för att sjunga den, perfekt att ta till när det börjar bli lite kyligt framåt småtimmarna...Ett riktigt fyspass om man gör den på rätt sätt :)

Kaffe, tårta, godis, snacks och två kraschade stolar...ni förstår vilket partaj vi hade :) Hrm...de kraschade stolarna var inte så spännande som det låter...När alla gått hem så stod jag och Anna och pratade medan David plockade ner kräftgirlangen som satt högt upp. Plötsligt hörde vi värsta braket och sen såg vi David som låg ner mellan två stolar på marken. David sa att det gått bra förutom ett skrapsår på skenbenet. Anna sa att det onda kan komma när chocken lagt sig...men David sträckte på sig som om ingenting hade hänt...

Om det var chocken som lagt sig eller vinet som gått ur kroppen vet jag inte...men när David steg upp imorse var han aningen sne och stel...klagade över ont i ryggen...Uj, uj, uj...smällar man får ta efter ett kul kalas!

Jisses vilket långt inlägg...svårt att förkorta en sådan härlig dag...Jag fick dessutom massor av fina presenter, träningstopp, fleecejacka, armband, sjalar (tre stycken närmare bestämt...), ljusstakar, lotter, kakformar och roligt strössel (sån´t till cupcakes ni vet...) från amerikat...och sist men inte minst...ett OBJEKTIV!!! Så nu kommer jag att kunna ta superfina porträtt...ska få en lektion från söstra min imorgon...fotobevis kommer givetvis...

Ha en underbar dag kära vänner! Vi höres!!!

Inga kommentarer: