söndag 10 maj 2009

Snipp, snapp, snut...

...så var denna veckan slut!!!

I förmiddags åkte vi till skolan där det var lotteri, auktion, underhållning, café med mera...

När vi kom hem tvättades det och tvättades och tvättades...var himla fint tvättväder idag!

Lite senare på dagen grillade vi och efter middagen var det Fabian som bjöd på söndagsefterrätt. Det är det senaste att barnen lagar efterrätt varannan söndag som vi sen poängsätter...


Här står den lycklige kocken...Limemarinerade jordgubbar, kiwi och vindruvor med en klick vaniljsås till....
Smakade lika gott som det ser ut :)
(MissNils var observant och undrade vilka poäng Fabian fick... 10+10+10=30 poäng!)
Efter middagen blev det ett samtal med familjen i Amerikat, fantastiskt att kunna ringa varandra via Skype! Hela vår familj satt bänkade framför datorn och på andra sidan Atlanten satt hela deras familj och kikade på oss....Måste erkänna att jag inte riktigt förstår hur det går till rent tekniskt...MEN det spelar ju ingen större roll! Jag är i alla fall glad över att det är tekniskt möjligt och jag längtar efter att få träffa dem live snart! Några veckor till och sen ska vi få sex härliga veckor tillsammans i sommarstugan!!! Jiiiihaaaaa....

3 kommentarer:

Miss Nils sa...

Ser jättegott ut!! Blev de några poäng??

Klara sa...

Jag längtar också till i sommar!!! :D Det ska bli så roligt att träffa alla igen.

Miss Nils sa...

Hahaha... De kunde jag tänka mig, så gott sm de såg ut o vara=)