tisdag 24 mars 2009

VILKEN TUR...

....att vi förbokade biljetter!!!

(hi hi hi...visst är det sött...)


Igår åkte jag och Catarina in en stund innan filmen började, vi hann strosa i lite affärer och sen ta en fika. Filmen skulle börja 18:45, vi var där fem minuter innan och det var helt tomt i salongen. Klockan blev 18:45 och det var fortfarande tomt...förutom mej och Catarina förstås. Vi började kolla våra biljetter för att se om vi valt fel biosalong men nix, det stämde...

SEN droppade några fler personer in så till sist så var vi 20 personer i salongen. Helt otroligt, filmen hade premiär i fredags...

Det var en väldigt gripande film...alla satt knäpp tyst så jag vågade inte ens stoppa handen i popcornasken, som därför inte gick åt... Till och med gottegrisen Catarina lät bli att stoppa fingrarna i sin gottepåse :)


Jag har ju läst böckerna innan och det är klart att böcker är mer detaljerade. MEN jag måste säga att de ändå lyckats få ihop historien på ett väldigt bra sätt...

När jag kom hem la jag mej en stund på min spikmatta och sen sussade jag gott för natten!

(Tack gumsan för en trevlig kväll...)

2 kommentarer:

Klara sa...

Hihi! I Portugal var det också nästan tomt. Jag förstår inte varför man har så stora bio salonger, för de är nästan aldrig fyllda ...
Kram!

ÅSA sa...

Klara, jag tror att det är för dyrt helt enkelt...95 kronor för en film på 1½ timme... Vad kostar det i USA??? Kram!