måndag 2 mars 2009

Träningsvärk...

...har jag idag!!!

Körde ganska hård träning igår och när vi kom hem blev det ingen vila som jag hade tänkte mej...hur jag nu kunde tro det? Barnen ville spela Nitendo Wii...jag måste erkänna att jag inte har spelat det så mycket så jag tänkte att det var väl lika bra att testa (1½ år efter vi köpte det...).

Vi började med att boxas...herre j-vlar vad jobbigt det var, mina redan ömma armar blev helt möra... Blev knockad både av Astrid och Fabian..kanske inte så konstigt, de är ju som två duracellkaniner framför tv´n.

Sen kommer vi till det roliga...man kan tydligen göra ett fitness test på wii där spelet väljer ut tre grenar man ska tävla i. Därefter berättar spelet i vilken kondition man är och gissar ens ålder... Astrid började, hon blev 30 år, sen om Fabian som blev ett år äldre... och sen kom jag.... F-E-M-T-I-O-S-E-X-Å-R....

Problemet var nog inte konditionen utan att jag inte fattade hur man skulle göra men NU ska jag göra ett fitnesstest om dagen tills jag är nere i den ungdomliga ålder jag egentligen har :D

Nu har jag varit ute på en promenad längst med havet, vikt tvätt, tvättat, städat bottenvåningen och bloggat...strax dags att gå till jobbet, jobbar kväll idag...

Hörs imorgon!

5 kommentarer:

millandante sa...

Ja det blir lätt en aktiv fritid när man har barn, puh...
Blev väldigt sugen på att hoppa i en av dina föräldrars resväskor...
Ha det så bra både med jobb och fritid i veckan!
Kram

Västmanländskan sa...

Hi, hi - lite knäckande det där ;)
Men om barnen hamnade i 30-årsåldern så var det nog nåt fel.

Anonym sa...

Wow, vad du var flitig på morgonen:) Vi har ingen Wii, men jag skulle vilja ha den. Vi ska gå och skida snart. Ska börja med att lägga laminat i Minjas rum i dag, alltså det blir ganska jobbigt då. Hoppas det var en skön dag på jobbet:) Mira

Anonym sa...

Jag blev ungefär lika gammal på Wii som dig. vi hade bara lånat brädan så jag har inte kunnat träna o göra om det. Måste skaffa en , tyckte faktiskt att den va helt ok.
Kram på er från ett snöigt Stockholm

ÅSA sa...

Milla...ja man undrar vad man gjorde innan man fick barn!

Västmanländskan...ja,det kanske inte var så tokigt trots allt. MEN, jag ska ner i ålder i alla fall :D

Mira...ni rör ju er på "riktigt" hela tiden...tänk om vi oxå kunde åka skidor varje dag!

Kusin Vitamin...vi har tyvärr inte det med brädan , vill absolut ha det! Jag ska rapportera när jag har förbättrat mitt resultat! Härligt med snö, här är det regn! Kram från oss! Hälsa