söndag 22 mars 2009

SPIKMATTAN...

...är invigd!!!

Imorse invigde jag min spikmatta som jag fick av svärmor igår. Den kallas även "Akupressurmattan" så ni förstår vad relaxad jag kommer att bli :)

Det är inte helt lätt att veta hur man ska "beträda" en sådan spikmatta, förmodar att det är nått jag får träna på. Jag fick ha en handduk mellan spikmattan och min nakna hud och nog kändes det, var till och med rödprickig på vissa ställen efteråt.

Med spikmattan följde även ett litet informationsblad där det bland annat står att den kan lindra; Ryggskott, diskbråck, träningsvärk, stelhet, ischias, stress, kronisk värk, frusen skuldre, huvudvärk, sömnproblem, whiplash, fibromyalgi m.m.

Nu till det roliga, lite längre ner på informationsbladet stod det
Varning! Där står det bland annat att personer med känslig hud ska vara försiktiga och alltid ha en handduk emellan eller en t-shirt då de börjar använda Akupressurmattan. SEN kommer det som är riktigt latjo lajban...

OBS! Spikmattan ska inte användas mot ansiktet eller mage, då huden på framsidan av kroppen är tunnare än på ryggen.

OBS! Använd inte spikmattan då du kör bil eller arbetar med uppgifter som kräver fokusering.

OBS! Stå inte på spikmattan!

Jisses, är folk verkligen så dumma så de tar och sätter sig på spikmattan i bilen???

Fast man slutar ju aldrig att förvånas! Tidigare när David jobbade på Shell så ringde en man och ville reklammera avfettningsmedlet han hade köpt. David undrade vad det var som inte hade fungerat och då sa han att han fortfarande var lika tjock!!! Man skulle kunna tro att det var ett skämt men av diskussionen att döma så var det på fullaste allvar...

Nu ska vi ut och trädgårdsarbeta, ha en underbar dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa
Jag och Fanny har följt er under helgen va kul ni verkar ha haft det.
Vi ska iväg till Fannys simm träning om ett tag.
Meja är feberfri idag så jag kommer till jobbet imorgon.

Kram från Fanny och din "favoritkollega"

ÅSA sa...

Hallå syrran- "favviskollegan" :) Va kul att du hittade hit, hi hi... Hade full rulle igår...skulle messat och kollat hur Meja mår, skönt att hon är feberfri!Ska bli gööör kl att ses imorgon! Lycka till på simningen! kram kram