torsdag 19 mars 2009

Gräsligt mode!!!

Om man nu kan kalla det för mode???

Många unga grabbar har vad vi kallar "häng". Alltså brallorna hänger så där på vippen att falla av och är de riktigt trendiga kan man ana ett par Calvin Klein eller Björn Borg där under...

Gräsligt om ni frågar mej, vad som är ännu mer gräsligt är när vuxna män har "häng"!

Idag var jag en sväng på Frölunda Torg och där fick jag syn på något alldeles förfärligt... En man i 50-års åldern med häng och hörre ni ni...Inget häng med ett par fräcka kallingar under utan halva skinkan bullade ut över skärpet...

Hu anne mej...jag skyndade mej därifrån, var rädd för att de skulle trilla av när som helst...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att din dotter blev bättre.
Vilken helg ni hade.
Våren har gjort sitt intåg i Skåne nu.Se på min blåsippa som står under eken i vår koloni
Lisa

ÅSA sa...

Hej Lisa, ja nu är mardrömmen över! Måste kika in på din blogg...har ni verkligen en blåsippa som blommar??? Jag är så lycklig över min snöklocka!!!

Vit Gladiolus sa...

Hahhaaa ja det var tur att du gav dig därifrån annars hade du kanske fått hjälpa han om han tappade brallorna....hi hiiiiiiii
Kraaaaaaaaaaaaaam

Caroline sa...

Namen Asa-tycker inte du det ar snyggt med rumpor halvt hangandes utanfor byxorna???

Anonym sa...

Vi är en bit söder ut.
Landskrona är den lilla vackra staden jag skriver om. Finns många neg tankar om staden men vi ...
vill kanske inte se det.
Jag tipsade dig om Grythyttan.
Men även vår stad är fin på sommaren, I juli är här karneval.Roligt för barn och vuxna.
Hör av dig om du är i trakterna.
Ge Astrid en kryapådig kram från
mig.

ÅSA sa...

Zinkbaljan...huga..har svårt att få bort honom från näthinnan. Tingeling, tingeling.... :)

Caroline...får jag välja så är det nog bättre med hela baken bar i så fall :D

Lisa, Landskrona har jag allt varit i även om det är många år sedan. Kommer ju själv från en by strax söder om Malmö så det är inte så långt bort. Ven har jag dessvärre aldrig varit på, förstår inte hur jag kan ha missat det... Sköt om dig! Åsa

anna of sweden sa...

Ett äkta häng låter det som. Total omedveten om hur modern (host) han var. :D

millandante sa...

Men herregud vilket helvete ni gått igenom denna vecka...
Jag lider med er när jag läser och gråter när jag förstår att det nu är under kontroll...
Fruktansvärt när det gäller ens barn. Ingenting får hända dem!!
Skickar en stor kram och hoppas ni får en lugn, frisk och skön tid nu när våren knackar på dörren!
KRAM
(det där modet är definitivt inte till för någon som inte kan titulera sig tonåring...)

ÅSA sa...

Milla...ja man blir plötsligt påmind om att livet är väldigt skört...men det vet väl du om någon. Vi måste sluta gnälla över småsaker...njuta av våra nära och kära! En riktigt trevlig helg på dej! Kram

ÅSA sa...

Anna...han gjorde kanske så gott han kunde...