fredag 6 mars 2009

Fredags receptet!

Hej hopp, nu är det fredag igen...som jag har längtar efter en lång och ganska jobbig vecka!

Men tro nu inte att jag glömmer bort mitt Fredagsrecept för det!

Idag blir det en härlig efterrätt som jag tänkte bjuda på...

KNAPRIG ÄPPLEPAJ

2 dl socker
1 dl farinsocker
1½ dl vetemjöl
1½ dl havregryn
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 ägg

och vad mer...jo ÄPPLE så klart, skalat och skivat...vill man så kan man använda hallon istället...

Lägg de skivade äpplena i en ugnsfastform. Blanda ihop alla övriga ingredienser och lägg över äpplena (vill man så kan man ta lite kanel oxå...). Grädda mitt i 200 grader, mitt i ugnen i 20-30 minuter!

Lycka till!!!

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh, det var längesedan jag bakade paj, känner jag.

ÅSA sa...

Då vet du vad du ska göra i helgen...