torsdag 5 februari 2009

Så var det den här...

...kameran!!!

Min gullige svåger har varit så snäll och engagerat sig i mitt val av kamera. Eftersom jag är helt novis och inte vet riktigt vad jag ska titta efter så har herr svåger hjälpt mig så jag vet vad jag ska titta efter.

Det slutade med att Nikon d80 lät som ett bra alternativ och idag begav jag mig till Mediamarkt för att se hur den ser ut.

Mediamarkt har ju allt och lite till...gick dock en stund och försökte hitta det jag sökte. En stund senare kommer en trevlig kille fram till mig och frågade om han kunde hjälpa mej. Visst sa jag, jag skulle vilja titta på Nikon d80. Hrm...sa han...den har utgått!

Du skojar, sa jag. Här har jag suttit en hel vecka och läst om olika kameror och äntligen bestämt mej! Han sa att det säkert går att hitta kameran i någon affär men att det är d90 som är efterföljaren...

Visst, det är ju bara det att den kostar några tusen lappar till...

Nu är jag tillbaks på ruta 1 igen...har kollat lite på Sony dslr a350...för höra vad expertisen säger, min svåger alltså...

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Har du kollat om den finns kvar på den amerikanska sajten? Lite is i magen - så kan vi ta hem den till dig i sommar.

Anonym sa...

Typiskt! Är inte syster Anna bra på det där med kameror?

ÅSA sa...

Anna, förmodar att den utgått i USA också, ni är ju lite före oss...

Ulrika, visst är det typiskt! Annas kamera är lite väl dyr och även den ska utgå... I helgen får du baka Dumlekakor... :D