tisdag 20 januari 2009

VAB-dag!

...har jag idag!

Det kanske inte är alla som vet vad det är??? Vård Av Barn

Igår när jag precis skulle gå på lunch så ringde mobilen, det var Fabians fröken Anette som berättade att han hade ont i öronen och i magen...suck...stackars lille pôjk!

Jag åker till skolan och hämtar honom, ingen feber men klagar över ont i magen och öronen. Tack och lov ingen magsjuka (den hägrar nämligen på skolan så hela familjen S käkar vitpeppar!)

Knepigt att han klagar över ont i öronen när han håller på och behandlas för en öroninflammation... Egentligen skulle Fabian få inopererat plaströr i öronen imorgon men nu är jag tveksam till om det är en så god idé?!? Läkaren säger att man kan göra det men Fabian har ju dessutom sin besvärliga hosta kvar...

Jag får fundera lite till...

Hur har ni andra det idag, regnar det hos er också???

3 kommentarer:

millandante sa...

Det regnar här också...
Min son opererade in rör för flera år sedan och har varit förskonad från allt vad öroninflamation heter sedan dess... peppar peppar...vitpeppar...det var en bra idé som jag hade glömt av. Tack för påminnelsen!
Nej jag jobbar inte med design men jag designar och pysslar för min egen överlevnads skull.
Spännande med stort paket från USA...
Ha det bra!

ÅSA sa...

Detta är Fabians andra omgång så nu hoppas vi det håller! Din blogg är så inspirerande så jag var helt övertygad om att du jobbade med det! :)

ÅSA sa...

Detta är Fabians andra omgång så nu hoppas vi det håller! Din blogg är så inspirerande så jag var helt övertygad om att du jobbade med det! :)