tisdag 20 januari 2009

Årspremiär...

...för 2009-års första joggingtur...UTOMHUS!!!

Inte så lätt att gå till gymmet när man är hemma med sjukt barn!

Men som sagt skam den som ger sig...

Termometern stod på tre grader plus så jag tog på mej mitt underställ, träningskläder, fleeceväst och mp3, sen gav jag mej ut och sprang. Inte riktigt lika skönt att springa i snålblåst och bland isfläckar som att springa på sommaren då solen skiner från en blå himmel, båtarna puttrar fram i skärgården....

Fast nu sitter jag här svettig och med stora rosor på kinderna och känner mej nöjd...riktigt nöjd till och med!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

De låter väldigt skönt!=) Önskar jag kunde gå ut o springa...får bli ett mål, att våga.

ÅSA sa...

Skönt efteråt i alla fall! Bra Emma, mål ska man ha, annars har man inget att kämpa för! Lycka till :)

Caroline sa...

Bor ni nara skargarden????Aaaaaaahhh.....det ar min onskan....

Anonym sa...

Så sant...så sant...

ÅSA sa...

Emma, visst är det! :D

Caroline! Vi bor inte på någon ö alltså men vi bor precis vid havet...typ tre minuters promenad ner till vattnet och där är ju skärgården! Jag älskar havet och har med tiden börjat gilla skärgården också...föredrar dock sandstrand :)

Caroline sa...

Aaaaaaahh...vad underbart! MY DREAM! ....det kommer det ocksa....hus i USA..hus i Sverige...hus i Ecuador......Jag far nog lagga pa ett kol......

ÅSA sa...

Ecuador...det låter exotiskt! Sverige är inte heller så dumt...om maken din kan tänka sig det förstås...