onsdag 7 januari 2009

Jag har vänt på dygnet!!!

Uj, uj, uj...att det skulle vara så svårt att komma tillbaks till vardagen!!!

Att vi var trötta i måndags kan jag förstå, hade hoppats att allt skulle vara om vanligt igår men icke... Jag och David bänkade oss i soffan för att se Eva Rydbergs årliga revy...de första tio minuterna gick bra sen började ögonlocken falla.... gick och hämtade lite glass, höll mej vaken typ fem minuter till och sen....slocknade jag igen...

Vaknade till lite då och då men hann aldrig fatta vad revyn handlade om... Gick och la mej i sängen vid halv elva och slocknade bums... Klockan två vaknade jag dock och kände mej ganska pigg...brukade ju vakna vid åtta på morgonen i Thailand så det motsvarar ju två på natten här...

Låg och vred och vände på mig och till slut gick jag upp och satte mej framför datorn och mailade till söstra min som bor i USA och är sex timmar efter oss... Vid fyra kröp jag till kojs igen och slocknade... Ikväll måste jag hålla mej vaken för imorgon börjar vardagen igen...i alla fall för barnen, själv så börjar jag jobba på fredag... Kan ju inte sitta och slumra när jag har "terapipatient"...

Hur som helst, idag är det minus tre grader och strålande sol...enda nackdelen med det är väl att jag ser hur fruktansvärt skitiga mina fönster är... Fast jag kan å andra sidan inte göra något åt det idag för det är alldeles för kallt för att tvätta fönstrena :)

Huset är fullt av barn, närmare bestämt fem stycken....får väl börja fundera på vad jag kan fixa för lunch till dem... Även om jag tröttnade på stekt ris och nudlar så var det bra skönt att slippa laga middag, diska och allt annat.... Det kanske är dags att börja planera för nästa resa...till påsk blir det några dagar i Sälen...

Ha en underbar dag!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit pommes frites! Här måste jag ta igen lite ser jag. Jag har varit så himla omotiverad att läsa bloggar under helgdagarna, men lusten börjar komma tillbaka nu. Din resa vill jag ju absolut veta allt om!

Det här med jet lag är jobbigt. Vi har massa melatonin som är inhandlat i USA (det finns inte ens på recept i sverige, men i USA kan man köpa det som hälsokost) och det brukar fungera jättebra mot just tidsomställningar. Jag borde ha skickat några stycen till dig, men nu är det ju för sent - du kommer ju vara tillbaka i vardagen innan de ens har kommit fram.

ÅSA sa...

Hallå Johanna, det var längesedan :) Hoppas du haft en skön jul-nyårshelg! Melatonin, ahaaa...det får jag införskaffa om jag åker och hälsar på Anna!

Jag har oxå en massa bloggar att ta igen....men det är bara kul..har saknat det lite grand! Ha det så bra!!!