torsdag 8 januari 2009

Ja se det snöar, ja se det snöar,

...det var väl roligt HURRA! Nu är det vinter, nu är det vinter, som vi har önskat HURRA!!!

Snön singlar vit och fin ner till marken, årets första snö, på årets första skoldag!!!

Lite typiskt när barnen har varit lediga i tre veckor och när så skolan börjar så kommer snön... Skulle vara kul om det blir liggande ett tag så vi kan ut och åka pulka i golfbacken...

Idag ska jag åka in till stan och se om jag kan hitta något på rean på NK, har ett presentkort där som jag fick när jag slutade mitt förra jobb...

Håll tummarna att jag hittar något...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna:) Jag hittade nåt kul förra veckan. Skön att ni får snö. Det kommer att bli en rolig kväll... Det är mycket kallt här, vi sitter hemma och spelar olika spel med flickan. Nästa vecka ska vi båda börja i en svensk förskola:) Hon som elev och jag som lärare. Det ska bli kul. Ha en trevlig dag i jobbet i morgon! Mira

Anonym sa...

Visst e de härligt!! De snöar här oxå idag=)

ÅSA sa...

Mira, har ni fortfarande lov??? Svensk förskola, låter spännande! Hur kommer det sig att ni väljer det, har ni planer på att flytta over here??? :)
Ingen shopping idag, jag vill ju köpa sommarkläder nu... Lycka till med nya jobbet! Du har inte blivit med blogg än :)

Emma...har ni fortfarande snö? Nu börjar det töa här, precis som vanligt med andra ord...Ska tydligen bli sol imorgon så det ser jag fram emot, ska dessutom börja jobba imorgon oxå, suck...

Anonym sa...

Nej, ingen blogg, tyvärr:) Jag måste koncentrera mig på studier. I vår stad finns det en svensk förskola och barnen har småkusiner där i Gbg alltså hon vill lära sig svenska. Vi läser ju obligatorisk svenska på högstadiet! (Här är min e-post adress... miramapu@luukku.com)

ÅSA sa...

Hallå Mira! Har precis mailat dej, hoppas det kommer fram :)

ÅSA sa...

Hallå Mira! Har precis mailat dej, hoppas det kommer fram :)

ÅSA sa...

Hallå Mira! Har precis mailat dej, hoppas det kommer fram :)

Anonym sa...

Hej, har inte fått mailet... Ännu. Jag berättar om får det:) Mira