tisdag 6 januari 2009

I´M back in town!!!

I söndags gick vi upp tidigt, käkade frukost, packade och checkade ut. Sen gick vi ner till stranden i Ao Nang för att lapa den sista solen....

Vi hade en skön dag men på något vis så går man bara och väntar på att åka hem när man vet att det är på gång.

På eftermiddagen gick vi hem och badade lite i poolen, duschade och svidade om. Sen blev det en sista, i alla fall för den här gången, middag i Thailand. Jag åt Pad Thai och nu känner jag verkligen att det får vara nog med nudlar och ris på ett tag!

Klockan 19 kom en minibuss och hämtade oss på hotellet och körde oss till Krabi Airport! En liten flygplats men det tog ändå sin tid att checka in!

Inrikesflyg till Bangkok där vi landade vid halv elva. Planet till Frankfurt skulle avgå 23.45 så jag hade sett fram emot lite billig Taxfree shopping...MEN detta var innan jag visste hur joxigt det är att befinna sig på en thailändsk flygplats... När vi bytte från inrikeshallen till utrikeshallen fick vi gå igenom en pass och säkerhetskontroll. Det kunde jag förstå... Kön dit var verkligen superlång och jag tror inte att det lyste grönt en enda gång när någon gick igenom kontrollen. Detta innebar att de skulle köra runt med den där lilla pinnen på var och varannan människa...

En bra stund senare var vi inne på själva flygplatsen. Mina ögon tindrade när jag såg Chanel, Burberry, Lacoste, Ysl, parfymaffärer, spritaffärer...you name it!

Vi hade inte så mycket tid så vi bestämde att gå mot gaten....det visade sig vara lättare sagt än gjort... släpandes fyra supertrötta barn i flera kilometer...ja, det kändes faktiskt som att vi bara gick och gick och aldrig kom fram. Efter en mycket lång sträcka så började Gaten G närma sig och då var klockan 23:15. Ännu en lång kö men denna gången skulle de först kolla igenom väskan och sen skulle man lägga den på bandet så de kunde "röntga den". Jag blev lite nervös eftersom jag hade två sprutor i min väska, jag är sådan som får ta spruta när jag ska ut och flyga så jag inte får proppar...Har ju sett Bangkok Hilton och vem vet, även om jag hade intyg med från läkaren så kändes det lite pirrigt...

Jag klarade mej men de fick intresse för Fabians ryggsäck...och tog mej och Fabian åt sidan, på med handska och gick igenom ryggsäcken. Jag försökte fint förklara att vi hade ganska kort om tid tills vårt plan gick men då skrek hon "take it easy madame"... Sen fiskade hon upp Fabians bruna glasflaska med hostmedicin och jag försökte säga att jag hade intyg med mej från läkaren men då sa hon åter " Take it easy madame"... Hon tillkalade sin chef och då hade jag fiskat upp intyget men det var de inte intresserade av utan sa bara att "it´s ok"...

Som ni säkert förstår så blev det NADA shopping...vi rusade till planet och typ fem minuter efter att vi hade satt oss så satte det av mot högre höjder!

Tolv timmar efter att vi hade lämnat varma och soliga Thailand landade vi på Frankfurt flygplats där snön vräkte ner. Planet till Göteborg blev en timme försenat innan de hade skrapat rent flyget från all snö och torkat det rent. När vi väl landade i Göteborg så var det sol och -12 grader, snacka om chock...50 graders skillnad... Brrrrr.....vad vi huttrade....

Svärmor mötte oss på Landvetter och körde oss hem till ett hus som var pyntat med tomtar och vår lilla julen....kändes lite skumt eftersom vi har varit borta sedan lucia ... Dessutom hade farbror tomten varit här och satt var sin stooor julklappspåse till barnen med klappar i...Det ska ju vara kul att komma hem också!

Vi hade bestämt att vi skulle försöka vara vakna till kvällen för att komma i rätt fas men klockan fyra på eftermiddagen däckade jag...När David väckte men två timmar senare så visste jag inte vart jag var eller vem jag var... slocknade vid åtta igen och sen sov jag till 4 då även barnen vaknade...Behöver jag berätta att vi är trötta idag också...ska dock göra ett nytt försök att hålla mej vaken tills ikväll så jag kanske kommer rätt på det imorgon!

Nu ska jag fixa med ett litet album så ni kan få se lite bilder från vårt äventyr!

Imorgon ska jag sätta mej och läsa era bloggar och se vad ni har hittat på...det är ju bättre än alla tidningar i världen, hi hi!

Inga kommentarer: