söndag 18 januari 2009

Dagens dagsform...

...är lite seg!!!

Som jag skrev igår så var det en helt fantastisk dag. Efter en bra start på dagen så fick jag fixat lite här hemma. Klockan fyra skulle Astrid gå på truppgymnastik för första gången, de skulle träna i två timmar. Under tiden passade jag och Catarina på att ta en promenad i vackra Billdals Park, sen åkte vi och storhandlade mat.

När jag och Astrid kom hem strax efter sex på kvällen så lagade vi en god ost- och skinkpaj. Sen slappade hela familjen framför tv´n och hade så där mysigt som man ska ha en lördagskväll.

Imorse vaknade jag av att Fabian knackade mej på armen och sa ;"Mamma, jag har krupp..."

Suck, inte nu igen...inte nog med att han har öroninflammation och går på penicillin, nu har han krupp igen...

Inget att gnälla över, det går på rutin nu! Upp och hämta hans hostmedicin, ge honom kortisontabletter, alvedon och röd saft (ja, söt röd saft rekommenderas av barnakuten när barn har hosta...). Sen satte vi på duschen på riktigt varmt vatten så luften i badrummet blev riktigt fuktig. Där satt vi då tillsammans på golvet och andades...

När inte heller det hjälpte fullt ut så drog vi på oss kläderna och gick ut i det kalla och snöiga vädret och vandrade, hand i hand, gatan upp och ner... När det blivit lite bättre tog vi bilen bort till Kvantum och köpte goda frallor, det tyckte vi att vi var värda!

Nu har jag precis gått en lång promenad längst med havet tillsammans med min goa granne,
det drar lite i de små gluggarna... Kanske ska ta mej en liten middagslur...Ikväll ska jag åka och hämta mamma och pappa på Landvetter, de har spenderat en vecka på Teneriffa...

Nya friska tag imorgon!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Du nämnde i ett tidigare inlägg att de e Våga fråga Åsa dags... Jag vet inte vart jag ska ställa denna fråga men jag gör de här=) Du verkar va en riktigt stark människa med fötterna på jorden, vart får du din styrk o tålamod ifrån???? Hoppas du får en fortsatt fin söndag=)

ÅSA sa...

Ja du Emma...vilket svar vill du ha:) Även solen har sina fläckar... tror att jag svarar på din blogg...

millandante sa...

Ja vad ska man säga om livet...
Hade jag varit 6 år och haft det som din son så hade det i alla fall varit tryggt att ha dig som mamma...
Sköt om er!!

ÅSA sa...

TAck Milla! Det var gulligt sagt :) Vet inte alltid om det är så bra att ha en mamma som är sjuksköterska...stackars barn :D