tisdag 27 januari 2009

Atjoooooo...

...hur vi har det???

Tackar som frågar, KALLT tack!!!

Nu har vi åtminstone fått in två bilfläktar och ett element, alltid nått! Serviceteknikern kommer kanske på torsdag...(snälla, se till och håll tummarna...)

Eftersom vi inte kan duscha varmt här hemma så drar jag och barnen till gymmet nu. Först lite träning och SEN ska vi duscha, tvätta håret och BASTA!!!

Hur gjorde man förr???

Nostalgitripp igen! När vi var små så hade vi inget varmvatten i sommarhuset. På sommaren badade vi i havet hela dagarna så vi var åtminstone rena. När vi skulle tvätta håret så värmde mamma upp vatten på spisen, sen stod vi med huvudet över vasken så sköljde hon med vatten i en mugg... Det var tider det!

Är det ett ålderstecken att man börjar tala om förr...eller kanske bara goda minnen, vilket i och för sig inte är så bara!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa!

Jag hoppas att ni snart får värme i huset. Det finns inget värre än att frysa inomhus. Vi kom hem från Puerto Rico i lördags, där var inte så varmt som vi hade trott.

Kram
Lotte

anna of sweden sa...

Ja, det var tider det också. Men inte lika mysigt som täckena. Man fick ju vatten i ögonen - och det var jag visst inte så förtjust i. Haha.

Men du - gå runt med gasolbrännaren så blir det varmt och skönt!

Vad bra med dina gamla minnen. Bra att jag blir lite påmind - jag har ju en förmåga att glömma som du vet.

I sommar får vi ta en nostalgikväll. Ska bara se till att mamma och pappa hittar alla gamla diabilder också, som de blivit av med. (Hör ni det Mamma och Pappa!?)

Kramar!

Anonym sa...

Nej men Åsa, du har väl inte glömt den superba uteduschen med kallvatten om inte solen hade värmt upp vattenslangen som var kopplad till duschen.
Du bör alltså vara ganska härdad när det gäller kallt vatten. Men de stackars barnen och mannen.....
Kram
MoP

ÅSA sa...

Lotte! Puerto Rico...mmmmm...kanske kan åka dit så länge...drömma kan man ju alltid!

Anna, jag håller mej lugn så länge du kommer ihåg sakerna när jag har berättat dem för dej...;) Jag tycker absolut att vi ska ha en...eller kanske flera nostalgikvällar. Gissar att jag får berätta, så lyssnar du ;D

Mamma och pappa...jag är ganska så härdad, både med kallt hus och kallt vatten...Det där med vattenslangen hade jag glömt...Känns som att jag plötsligt är äldre än vad jag är...

Caroline sa...

Tank pa varmen ni hade i Thailand!! Kanske hjalper??

ÅSA sa...

Bra idé Caroline! Jag ska plocka fram fotona och drömma mej bort till värmen, brrrr... Tack för tipset :)

Caroline sa...

Hur gar det?? Har ni varme??

ÅSA sa...

Nix pix Caroline, kanske imorgon eller på fredag... Börjar vänja oss...