onsdag 3 december 2008

JULPYSSEL!!!

Nu står lussedegen på jäsning....testade att stöta saffranen i salt och sen blötlägga i sprit...ja
S-P-R-I-T för mer smak. Det kan ju inte bara vara gott att äta lussekatter, det ska ju vara, hick, skoj också! :)

På fredag kommer mamsen och papsen på besök, vi ska fira en något för tidig jul. Köpte lite sill och en söt liten julskinka idag... Visst vi åker från julen men liiite jul vill man ju ha i alla fall...Klapparna ska jag lägga under vår lilla julen...

Jul, jul, strålande jul....

Ni som är uppdaterade vet väl redan att resan blir av, jiiiihaaaa! Bikinin är framme, solkrämen inhandlad...resten fixar jag nästa vecka...nå´n som vill hänga med i resväskan???

5 kommentarer:

Caroline sa...

*racker upp handen!
Eller kanske inte....vi tar nog hellre en mysig jul i Falkenberg......men om ni aker nasta ar kanske??

Anonym sa...

Hahaha... Va loligt, hick, för er....hick!;)

ÅSA sa...

Kommer ni hem till Falkenberg...är ju inte så långt bort...Firar ni aldrig jul over there???

Caroline sa...

Japp hem till FBG blir det! Nepp inte sa langt fran Gotet, min stora syster bor i Kungsbacka med sin man o 2 barn! Annu narmare dig!
Vi firade jul hos min mans familj ett ar....men det vill jag inte gora igen. Inte for att jag inte tycker om hans familj. Men det va inget mysigt, inga traditioner....
Alla satt i sina egna rum o oppnade paket! Sa jag o mannen satt for oss sjalva o oppnade vara paket!hmmm....nej....familjen ska vara tillsamman...nastan sitta pa varandra o myyyyysa!Julskinka, gronkal o julmust...annars far det va!

ÅSA sa...

fniss...låter som du och din familj har en liknande myyyyysig jul som vi...alltid svårt att fira med andra....man har ju oftast väldigt mycket traditioner just kring jul. I år frångår jag allt vad traditioner heter...får se hur det känns...