onsdag 24 september 2008

Chokladbollar!


Idag hämtade jag FYRA barn efter skolan, tänkte att Astrid och Fabian kunde få ha var sin kompis med hem. Vad detta skulle innebära för mej??? Ja, jag hade tänkte lite lugn och ro, plocka lite, sitta i min däckstol på altanen och läsa en bok...

Att man aldrig lär sig... När vi väl kommer hem så ropar alla barn att de vill ha mellis, att klockan var två och jag inte fått någon lunch än spelade ingen roll. Fixa mellis, in med en tvättmaskin och sen plaskades det med vatten där ute... Kom på den geniala idén att Astrid och Elin kunde laga chokladbollar så det fick jag dem sysselsatta med typ i 20 minuter.

När jag kom ut hade killarna hällt massor av vatten i sandlådan och stod och kladdade...kände att det var bäst att gå in!
NU ska jag dock göra ett sista försök att sitta ner och läsa en stund. 16 grader och strålande sol i slutet av september är inte fy skam, gäller att ta vara på de stunderna!

Inga kommentarer: