måndag 11 augusti 2008

Vilken insikt!

I natt vaknade jag vid 3-tiden och var klarvaken. Ni vet säkert själva hur klartänkt man är mitt i natten. Jag är sådan som gärna har papper och penna brevid sängen i december eftersom det är på natten jag klurar ihop alla rim...

Hur som helst, i natt kom jag fram till att det måste vara himla roligt att åldras, känn på den...

Jag läste en bok för Fabian igår om klockan. Där står klokt nog att en timme är alltid lika lång även om den ibland kan kännas jätte lång och när man har kul går en timme jätte fort.

Jag har nu blivit så gammal att jag tycker att varje år bara går fortare och fortare. Knappt hinner man börja jobba efter sommarsemestern innan det är dags för glöggparty. Ja, det var kanske lite att ta i men ni förstår vad jag menar...

Insikten jag kom fram till i natt är att det borde därför bli roligare och roligare för varje år... Måste vara kanon kul att fylla 80!!!

Trasslade jag in mig där???

Inga kommentarer: