måndag 25 augusti 2008

Sista sommardoppet???

Ville så gärna ut och springa idag, ja, jag hör att det kanske låter otroligt men det är faktiskt riktigt skönt!

Att lämna en 6-åring ensam hemma med sin 8-åriga storasyster var inget alternativ. Att cykla med när mamma springer var tydligen inget alternativ för dem...

Kom på den geniala idén att barnen säkert ville bada. Sagt och gjort, väskan packades, kläderna på och sen en bra joggingtur längst med havet. Efter ett tag började barnen bli trötta men inte jag inte, de fick stanna medans jag sprang en bit till på "strandpromenaden" innan jag vände. Tänk att jag har fått sån kondis, dejligt!

Sen var det härligt att veta att stranden och ett salt, uppfriskande bad väntade runt hörnet!

När vi kom ner till stranden så var det två personer till förutom vi. Solen speglade sig i vattnet och det såg så inbjudande ut. Tippar på 18 grader och det är ju inte fy skam för en som är van vid att bada i Östersjöns kalla vatten.

Väl hemma står maken och lagar spagetti med köttfärssås. Kan det bli så mycket bättre???

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Låter ljuvligt!

Har en utmaning till dig på min blogg om du har lust. :)

Anonym sa...

Hej Åsa!
Jag har en liten utmaning till dig på min blogg. Om du har lust...
Kram Rebecca

Anonym sa...

Hej Åsa!
Jag har utmanat dig på min blogg,
(om du har lust...)

Klara sa...

Hej Åsa!
Jag har en liten utmaning till dig på min blogg om du har lust. :)
Saknar dig!
Kram!

ÅSA sa...

Oj, oj , oj så många inbjudningar, ska göra ett försök...