torsdag 28 augusti 2008

Mina nya möbler har anlänt!

Precis innan jag skulle gå hem igår kom mina nya, fina möbler!

Hela förmiddagen hade jag och vår gulliga vaktis (typ 23 år ung eller nåt...) släpat ut möbler från mitt rum så svetten den lackades.

Den manliga gynekologen som lånar mitt rum en dag i veckan kunde för sitt liv inte förstå varför vi skulle byta möbler?

Även om de gamla möblerna var av ek så var det liksom inte rätta looken! Det var slitna möbler från -70 talet eller nått. Dessutom låg en skitig matta på golvet som nog inte har stött på en dammsugare på många år...huga

Nu är det nordisk design som gäller. Ett stoooort höj och sänkbart skrivbord i björk, en lagom stor bokhylla i samma träslag. Till detta stilrena har jag slagit till med en mörkröd kontorsstol som är en hel vetenskap i sig. Jag har idag med hjälp av en broschyr åkt både fram, tillbaka, upp och ner ett antal gånger, himla kul! :)

Inte nog med det, sen har jag en samtalshörna också bestående av ett fint litet björkbord och två blåa stolar!

Nu är det bara lite små personliga ting som ska till för att rummet ska kännas som mitt!

Konstakademin ska tydligen komma dit och pryda mina väggar men jag tar med ett eget konstverk som Astrid och några klasskompisar har gjort, visst är den fin?!?



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jättefin tavla de gjort! Ser fram emot när vi får såna där fina små presenter i framtiden. Hoppas de nya möblerna bli som du tänk dig!

ÅSA sa...

Möblerna kommer bli kanon och tavlan gör det hela lite personligt :) Vänta bara, vi får presenter i gross och parti, både till vardags men även på födelsedagar, bröllopsdag mm. Jätte mysigt! :)

Anonym sa...

Det verkar ju bli ett riktigt lyxigt arbetsrum. Och vilket snyggt konstverk.
Lycka till i ditt nya rum
Mamma