lördag 9 augusti 2008

Min födelsedag!



Födelsedagen började med frukost på sängen och fina presenter från familjen.
(ingen grann bild, helt ocensurerad...)


SMHI hade "lovat" dåligt väder men som så många gånger förr hade de fel, solen sken från en blå himmel och termometern visade 27 grader. Tror faktiskt aldrig att jag har haft dåligt väder på min födelsedag!

Vi tog en sväng till Sölvesborg eftersom Astrid hade fått för sig att hon ville klippa page. Hon ville egentligen klippa sig hemma i Göteborg för där får man klubba hos frisörskan...hrm...själv känner jag nog att det viktigaste är att man blir fin i håret :)

Hur som haver, detta var Astrids andra besök hos en frisör sedan hon föddes och det var väldigt högtidligt. Hon satt tyst i stolen med stora ögon och svarade kort på frisörskans tilltal. När hon var klar blev hon tillfrågad om hon ville ha sprayat färg i håret och i så fall vilken färg. Astrid slog på stort och tog rött och rosa, så tjusigt så. Inte nog med detta, när vi skulle gå kom frisörskan fram med en klubba...besöket hos frisörskan var fulländat! :)
(observera klubban som Astrid håller i handen, den var värd hela besöket)


Min födelsedag blev fulländad när mina föräldrar samt syster med familj kom och uppvaktade mig. Vi mumsade på kräftor, drack vin, sjöng och hade det himla trevligt. Det var en ljummen kväll och vi kunde sitta ute tills midnatt utan att frysa!

Nu är jag alltså ett år äldre och blir det inte värre än så här så blir det nog ok! :)

Inga kommentarer: