fredag 22 augusti 2008

Lite extra barn med hem!

Idag är det fredag, min och barnens myseftermiddag eftersom jag slutar redan 12:15.

När jag kom till skolan så ville barnen ha kompisar med sig hem, sagt och gjort bilen fylldes och sen begav sig jag och FEM barn till Ica Kvantum för fredagsshopping.

Jag sa till barnen att de skulle hålla sig till mig och om de inte skötte sig så tar jag inte med så många kompisar hem fler gånger.

Det var min lyckodag!

Först står en kille vid namn Fredrik och serverar Brago Kex. Barnen pratade ingående med honom och det var de som tog reda på hans namn och glatt ropade " Hej Då Fredrik" när i gick vidare...

...runt nästa hörn stod Alexandra Zassi och bjöd på glass, snacka om att barnen sken upp. Snabbt plockade jag varor medans de njöt av den goda glassen och på väg mot kassan stod en dam och serverade kaffe vilket barnen inte gillade. Vad de däremot gillade var chokladen som hon också bjöd på. Hon hade flera smaker och barnen var fräcka nog att prova alla!

Har nu serverat lite mellanmål till dem men av någon konstig anledning så är de inte hungriga???

1 kommentar:

Klara sa...

Haha!!
Det lät som ett barns dröm!
Tja, då blev det ju mer mellanmål över till dig ;)
Saknar dig!!!