måndag 18 augusti 2008

Jag verkar ha en tvilling!

Idag var det fjärde gången på en dryg månad som någon trodde att jag var någon annan!

Innan vi åkte iväg på semester så var jag i en affär och handlade. Det var en annan tjej som gick runt och log mot mig hela tiden. Jag kunde inte annat än le tillbaka och sedan frågade hon vart vi hade träffats tidigare. Hon sa att vi absolut hade gjort det, que?!? Hade ingen susning!

Ett par veckor senare, även denna gången i en affär så stod damen framför mig i kön och tittade och log. Trevlig som jag är log jag tillbaka men började få lite ont i smilbanden när damen sa att hon nog hade tagit mig för att vara någon annan!

På stranden i lördags ligger jag och läser en härlig bok. Djup försjunken i handlingen hör jag någon ropa om och om igen "Mette, Mette". Det var lite irriterande så jag vände mig om (ja, jag låg på mage och läste alltså...) och då står där en kvinna vid mina fötter och undrar om jag är Mette??? Hon såg så chockad ut när jag sa att jag inte hette Mette att hon stod kvar lite väl länge. Inte nog med det, hon tillhörde ett sällskap där alla trott att jag var den här Mette och hon blev utsänd för att ta reda på det!

Så var det då fjärde gången och det var idag. Skulle presentera mig för en av läkarna som jag inte träffat tidigare. Vad säger hon när hon får syn på mig? Jo, vi måste ha träffats tidigare, dej känner jag igen. Jag berättade vilka olika arbetsplatser jag haft tidigare men hon har visst bara jobbat på nuvarande stället. Vi har troligen inte alls träffats innan utan det är någon som går runt och ser ut som jag. Eller kan det vara så att jag helt enkelt har ett väldigt alldagligt utseende???

Inga kommentarer: