lördag 9 augusti 2008

Besök från Götet igår!

Igår kom våra vänner från Göteborg på besök, det var för övrigt dem som bjöd på den exotiska grillade majsen jag skrivit om tidigare :)

Cecilia (mamman i familjen) och jag är gamla sommarkompisar. Vi träffades på ett tennisläger här i Fiskebyn för 26 år sedan. Cecilia kom från Älmhult och jag från Malmö men vi höll kontakten via brev/telefon och vi hälsade även på varandra övriga året. Många år senare hamnar vi båda i Götet och det är jag glad för.

Vi skulle egentligen ätit middag här hemma och sedan gått runt på jazzfestivalen men jag vet inte vart tiden tog vägen. Vi åt, pratade, skrattade och whops så var klockan ett...Hade det inte varit för att barnen började bli lite trötta så skulle vi nog kunnat sitta ännu längre.

Idag får nog bli en lugn dag, min käre man är lite "trött" ...kanske ska gå ner och köpa en Langos till honom, det fungerar alltid bra :)

Inga kommentarer: