onsdag 14 maj 2008

Rea på Vårdcentralen!

Idag hade jag en kille som försökte pruta på besöket på vårdcentralen. Trodde först att han skämtade när han frågade om jag inte kunde bjuda på provtagningen. Nix sa jag, det kostar ju faktiskt pengar att analysera provet också.

Okej sa han, om jag betalar så vill jag få inkluderat ett kort läkarbesök också. Jag förklarade att inte heller det gick eftersom doktorn var fullbokad med planerade patienter!

Killen gav sig inte utan gjorde ett tredje försök; Okej, om jag nu ska betala så vill jag ta flera prover...

Åter igen fick jag meddela att det inte gick för sig eftersom det är läkaren som ordinerar prover. Han sa att han tog det i alla fall och gick med svansen mellan benen vidare till laboratoriet!

Hade det varit så att vi hade saknat patientflöde så kunde det ju vara bra att erbjuda två prover till priset av ett! :)

Månadens erbjudande är rabatt på elstatus...

Inga kommentarer: