fredag 11 april 2008

Stora nyheter på gång!!!

Nu är det inte så att nyheten är att jag har blivit bättre, för så är det tyvärr inte...tålamod, tålamod. Hur 17 länge ska man ha tålamod???

Jag har fått nytt jobb!!! Blev uppringd igår och tillfrågad om jag var intresserad, för er som läst bloggen var jag ju på anställningsintervju förra tisdagen...Magkänslan var himla bra och jag hoppas att det blir bra också! Hur som helst så svarade jag ja, får de arbetstider jag vill, sommarsemester som planerat och inga problem att vara ledig tre veckor över jul-nyår. Kanon vá!

Nu har jag kontaktat mina chefer och sagt upp mig och det var inte populärt! De var rädda för att det skulle få som följd att fler säger upp sig och undrade om det gick att förhandla! Faktiskt inte, jag känner att jag är redo för något nytt nu! :)

Hade jag inte legat i bingen så hade det helt klart varit värt att fira med en flaska skumpa, men det känns inte så lockande just nu!

Trevlig helg på er alla!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis!
Ja, ibland måste man testa något nytt och när allt känns rätt, då är det bara att satsa!

ÅSA sa...

Tackar, tackar! Alltid vemodigt att avsluta en anställning men detta ska bli sååå spännande! Förflyttar mig från förorten till city! Möjlighet till shopping på rasten :)

Klara sa...

Grattis Åsa!!!

ÅSA sa...

Tack Klara! :)

mammapop sa...

Grattis!!!
Vad kul med ett nytt jobb!
Jag funderar också ibland på att vara lite vågad och söka nytt... men så är det ju rätt bekvämt att vara på den "gamla vanliga" arbetsplatsen.
Vet inte om jag skulle fixa en anställningsintervju...

ÅSA sa...

Tack du mystiska skribent (fast jag börjar nosa mig till vem du är :) Klart att du fixar en anställningsintervju! Tänk som så att det är en ära för dem som ska anställa dig har fått tag på just DIG :) Ha en bra dag!Åsa